POLECAMY: Między nami sąsiadami

Materiały informacyjno-edukacyjne zgromadzone w portalu informacyjnym pt. Między nami sąsiadamiw latach 2013-2015. 

Europejski Funduszuna rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich i budżet państwa 

POLECAMY: Imigranci/ sąsiedzi / my

MATERIAŁY EDUKACYJNE POŚWIECONE CUDZOZIEMCOM

Internetowa Telewizja Edukacyjna, realizowana w ramach projektu pt. "Moda na wielokulturowość".

Europejski Fundusz na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich i budżet państwa.  

 

Strona główna

Procedura skargowa

Fundacja Obywatelska Perspektywa jest organizacją pozarządową, niezwiązaną z partiami politycznymi, kościołami i związkami wyznaniowymi. Głównym celem statutowym Fundacji jest szerzenie postaw tolerancji, autentycznego dialogu i współpracy pomiędzy różnymi narodami, grupami etnicznymi, religiami i kulturami dla wzajemnego zrozumienia, wzbogacania się i realizowania wspólnych wartości.

Fundacja kieruje się w swoich działaniach uczciwością, odpowiedzialnością, rzetelnością i transparentnością aby zapewnić najwyższą jakość podejmowanych działań. Fundacja współpracuje z ludźmi różnych narodowości, wyznań czy przekonań politycznych.

ZGŁASZANIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI

Każda osoba związana z Fundacją Obywatelska Perspektywa lub będąca w posiadaniu wiedzy na temat nieprawidłowości i nadużyć lub niewłaściwych zachowań ze strony naszych pracowników czy wolontariuszy, może wnieść skargę lub zasygnalizować nieprawidłowość. Fundacja potwierdzi otrzymanie zgłoszenia w ciągu 10 dni roboczych i poinformuje sygnalistę o podjętych wstępnych krokach.

Jeżeli istnieją podstawy, aby zasadnie podejrzewać, że miała miejsce działalność przestępcza, należy skontaktować się bezpośrednio z odpowiednimi służbami.

Skargi i zgłoszenia przyjmowane są w formie pisemnej:

  • za pomocą poczty elektronicznej, na adres: skargi@obywatelska.org.pl

 Skargi i zgłoszenia powinny zawierać:

  • dokładny opis sytuacji,
  • dane osobowe wnioskodawcy – imię, nazwisko (nazwa podmiotu), adres do korespondencji (co do zasady anonimowe skargi nie muszą być rozpatrywane, jednakże Fundacja zobowiązuje się do rozpatrywania anonimowych skarg, jeśli to możliwe). 

Tożsamość osoby lub osób zgłaszających nieprawidłowości będzie w miarę możliwości poufna. Nie zawsze jest możliwe zachowanie całkowitej poufności, szczególnie w przypadku przestępstw kryminalnych, ale Fundacja najpierw poinformuje sygnalistę, że jego nazwisko ma zostać ujawnione, chyba że istnieje prawny wymóg, aby tego nie robić lub policja odradza to.

Informujemy, że w przypadku złożenia skargi/zgłoszenia administratorem Pana/Pani danych osobowych będzie Fundacja Obywatelska Perspektywa, z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 24 b lok.14. Pani/Pana dane osobowe zostaną przetworzone w celu rozpatrzenia skargi/zgłoszenia. Przetwarzanie to jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

RODZAJE ROZPATRYWANYCH SPRAW

  • dotyczące kwestii wrażliwych, np. łamanie praw człowieka, naruszenie wartości etycznych Fundacji, wszelkie sprawy dotyczące molestowania seksualnego, dyskryminacji, nierównego traktowania, mobbingu, prześladowania, względów bezpieczeństwa. Zgłoszenia dotyczące wrażliwych kwestii są traktowane priorytetowo i rozwiązywane tak szybko, jak to możliwe. Dochodzenie wewnętrzne jest obowiązkowe. Osoba składająca skargę zostanie poinformowana o wszczęciu dochodzenia i jego zakończeniu.
  • dotyczące oszustw i nadużyć finansowych, m.in. oszustwo, korupcja, złe zarządzanie, naruszenie zasad procedury zakupowej, pranie brudnych pieniędzy, terroryzm. Zgromadzenie faktów i dowodów może zająć do 30 dni kalendarzowych. Decyzja dot. podjęcia dalszych kroków (zamknięcie sprawy lub wszczęcie dochodzenia) zostanie przekazana osobie składającej skargę.
  • w sprawach projektowych, m.in. jakość usług, materiałów, przeprowadzonych szkoleń i zajęć, publikacji. Zgromadzenie faktów i dowodów może zająć do 30 dni kalendarzowych. Decyzja dot. podjęcia dalszych kroków (zamknięcie sprawy lub wszczęcie dochodzenia) zostanie przekazana osobie składającej skargę.
  • •inne skargi dotyczące wewnętrznych zasad i regulacji Fundacji. Zgromadzenie faktów i dowodów może zająć do 30 dni kalendarzowych. Decyzja dot. podjęcia dalszych kroków (zamknięcie sprawy lub wszczęcie dochodzenia) zostanie przekazana osobie składającej skargę.

DALSZE KROKI

W zależności od charakteru sprawy Fundacja może powołać zespół ekspertów do zbadania sprawy. Każdy członek takiego zespołu musi podpisać Deklarację o braku konfliktu interesów oraz Deklarację poufności.

Wobec pracowników/zleceniobiorców, którym udowodniono dopuszczenie się nieprawidłowości i nadużyć zostaną podjęte działania dyscyplinarne. Pozostali interesariusze naruszający postanowienia niniejszej Polityki ryzykują rozwiązaniem wszelkich umów i zerwaniem współpracy przez Fundację.

Jeżeli zgłoszenie nie zostanie potwierdzone, osoba, której dotyczy zostaje oczyszczona z podejrzeń.

Świadome podanie fałszywych informacji będzie skutkować podjęciem działań dyscyplinarnych.